Er loopt 's-nachts een roofdier door mijn kippenhok, welk dier is dit?

2 witte strepen over de kop, ongeveer 20 cm lang

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
TurfGraver
6 jaar geleden
Een das?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die witte strepen zijn geen strepen, het zijn 'opgerekte' reflecties van de ogen (het is een soort tijdopname doordat het dier snel beweegt); als je goed kijkt, lijkt het dier nl. ook twee staarten te hebben. Het lijkt mij een fret/marterachtig dier te zijn, dat klopt ook wel met de lengte.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@TurfGrvaer, een das is wel 'iets' groter dan 20 cm, nl. 70-80 cm
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
kan een hermelijn zijn
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Plaats een kist in het hok, die de kippen niet om kunnen gooien.
Zorg dat er royale openingen inzitten, en zet onder de kist een rattenval met pindakaas, dan kun je het beestje van dichterbij bekijken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er staat ook een rattenval, maar daar gaat hij niet in
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
een hermelijn heeft volgens mij geen dunne staart
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is het niet een buitengewoon grote rat?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@NoteToSelf. Ik denk ook dat het een kat is.

Antwoorden (2)

Ik denk een bruine rat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is een rat of wellicht een muis.
Bij nadere bestudering van de foto neig ik naar een muis omdat die strepen eigenlijk ogen zijn dus 20 cm wordt in het echt 5.