Bestaan zwarte leeuwen en zouden deze te kweken zijn als ze nog niet bestaan?

Ik vond een foto van een zwarte leeuw op internet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dieren kweek je niet, die fok je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, zwarte leeuwen bestaan in het echt niet, ik denk wel dat het mogelijk is om ze te fokken maar dit zal een langdurig proces zijn waar je veel geduld en verstand voor nodig hebt.
Rieneke1
11 jaar geleden
@pelle, vlamingen zeggen kweken waar wij fokken zeggen.
Amadea
11 jaar geleden
Waarom zouden er zwarte leeuwen moeten zijn? Er zijn al zwarte panters. De foto is gemanipuleerd, zie http://www.museumofhoaxes.com/

Antwoorden (1)

Nee, zwarte leeuwen bestaan in het echt niet, ik denk wel dat het mogelijk is om ze te fokken maar dit zal een langdurig proces zijn waar je veel geduld en verstand voor nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt dat ze niet bestaan, althans niet dat wij weten. Leeuwen zijn heel gemakkelijk te kweken en je zou een leeuw kunnen kweken met een sterke vorm van melanisme!
En wat ze tegenwoordig allemaal kunnen met genetische manipulatie moet ook niet onderschat worden! Daarbij als je van een Wilde kat een witte, zwarte, rode, kale........kat kan maken, waarom dan niet van een leeuw?