een jaar geleden
Nee.

Wandelende takken zijn planteneters. Elke soort heeft een eigen dieet, maar braamblad wordt door bijna alle soorten wel gegeten. Veel soorten zijn extreem specialistisch en hebben blad nodig dat soms niet in Nederland groeit of niet het gehele jaar door. Ook is het belangrijk dat de bladeren die je aan een wandelende tak te eten geeft onbespoten zijn, want insecticiden zijn ook voor dit beestje dodelijk.

Behalve braamblad zijn (dus afhankelijk van de soort wandelende tak) bladeren van de volgende planten mogelijk: liguster, klimop, hazelaar, eik.

Lees verder ook bij https://www.startpagina.nl/v/dieren/insecten/vraag/681201/wandelende-takken-kleine-stukjes-fruitgroente/
Amadea
een jaar geleden
Volgens onderstaande info wel in beperkte mate. Hier heeft men het over bramen en frambozen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Dus niet in het algemeen. Het antwoord op de vraag is en blijft nee.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
@Amadea, kunnen en in het algemeen, daar ging het om.