Hoe voorkom je muggen in je slaapkamer?

2 jaar geleden
in: Insecten
1.1K
Castle
2 jaar geleden
https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/gezondheid-sport/zo-bepalen-muggen-wie-zij-steken-en-zo-voorkomt-u-muggenbeten/
Amadea
2 jaar geleden
Door tussen 1 juni en 15 september geen licht aan te doen als er een raam open staat. En zet een citroengeranium op de vensterbank, want ze houden niet van die geur!
SimonV
2 jaar geleden
Muggen komen af op lichaamsgeur, niet op licht. Het licht uitdoen heeft dan ook weinig zin.
Muggen komen af op je adem (kooldioxide) en op de geurstoffen die jij afscheidt. Die stoffen verschillen per mens. Daardoor hebben sommige mensen meer last van muggen dan andere.
De airco of ventilator aanzetten heeft geen zin. Muggen zouden niet van wind of kou houden, en bij een draaiende ventilator niet landen. Maar dat is onzin: een hongerige mug landt desnoods bij tegenwind.
Kaarsen, oliën, sprays en sticks met o.a. citroen en citronella zijn zeer onbetrouwbaar. Ze werken hoogstens enkele uren (totdat het verdampt of de geur wegtrekt) en uitsluitend wanneer je er enorm veel van gebruikt of wanneer je je midden in een dampconcentratie begeeft.
https://gezondr.nl/welke-fabelachtige-troep-niet-werkt-tegen-muggen/
https://www.milieucentraal.nl/huis-en-tuin/ongediertebestrijding/muggen-in-huis/
Amadea
2 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik dat het wel degelijk zin heeft om met open raam géén licht aan te doen. En dat citroengeur echt helpt.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik dat het uitlaten can de lamp terwijl het raam open staat, citronella, ventilatoren en airconditioning geen zin hebben tegen muggen. Ze komen gewoon naar binnen. Het enige waarbij de ventilator helpt, is dat ik ze niet meer hoor. Maar ik word nog steeds geprikt. Het enige wat helpt is antimuggen spul met deet...ze komen nog steeds binnen maar landen niet op je...zoemen nog wel steeds rond je hoofd. De beste tip: Alles dicht houden of goede horren plaatsen bij alle open ramen en deuren.

Antwoorden (1)

Goede horren en hordeuren voor alle ramen en deuren die zomers open staan.