Zijn er nog andere larven die lijken op die van de Sint Jacobsvlinder?

Mits wat zoekwerk ( zelfs op een Deense site ) vond ik dat de rupsen die ik gezien heb ( op whatsappfoto van mijn moeder ) van de Sint Jacobsvlinder zijn. Als ik echter naar die vlinder ga zoeken kan ik niet zeggen dat ik die in de buurt al gezien heb. Zijn er andere vlinders die hun larven op die zwart-oranje larven van deze vlinder lijken?
De gebruikelijke vlinders in de tuin : de 2 soorten koolwitjes, dagpauwoog, atalanta, vosjes, (gras)motten, citroenvlinders en koninginnepages hebben andere larven. Zelden ziet men nog mini oranje en mini blauwe waar de naam niet van gekend is.

2 jaar geleden
in: Insecten
1.2K

Antwoorden (1)

Nee, het kan gewoon niet anders dan een rups van een Sint Jacobsvlinder zijn. Alleen het volwassen insect is lastig te onderscheiden van een Sint Jansvlinder.
. . .
De Sint Jacobsvlinder is een nachtvlinder die je soms overdag ook kunt aantreffen. Dat gebeurt meestal op een zomerse namiddag.
De rupsentijd is van begin juni tot begin september. Ze overwinteren als pop. Het volgende jaar vliegen de uitgekomen vlinders van begin april tot half augustus.
Toegevoegd op 06 juli 2021 13:06: tekst
Amadea