Overal hebben wij deze vliegjes in huis, vooral in de keuken. Iemand een idde wat de oorzaak is?

Picture for question
3 jaar geleden
in: Insecten
11.9K
Amadea
3 jaar geleden
Heb je in de keuken planten staan?
DivineSaturos1
3 jaar geleden
Nee helemaal niks!
Amadea
3 jaar geleden
Misschien heb je ze dan met groente of aardappels mee in huis gehaald?

Antwoorden (2)

Deze heel kleine vliegjes zijn fruitvliegjes, die bijzonder irritant kunnen zijn. Houdt de groente- en fruitafval BUITEN je huis en bewaar geen vochtig afval in de z.g. milieuvriendelijke scheidingsafvalbakjes in de keuken.
Voor bestrijding zie de tips onder de link.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Nee hoor, dat zijn géén fruitvliegjes.
DivineSaturos1
3 jaar geleden
Ik had ook al zo'n vermoeden dat het geen fruitvliegjes waren.
Het kan haast niet anders dan dat het een rouwmug betreft uit de familie Sciaridae. Maar welke soort precies, dat is uit jouw foto niet te determineren. De familie Sciaridae kent in Nederland meer dan 130 soorten uit 20 geslachten. Ze zijn op veel plaatsen te vinden waar rottend organisch materiaal is, zoals hout, paddenstoelen, zwammen en dergelijke, want de larven leven van dat rottende spul.
Plaatje bij antwoord
Amadea
3 jaar geleden
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Waarschijnlijk moet de oorzaak gezocht worden bij een of meerdere kamerplanten. En ze bestrijden is een drama helaas...