Wat is dit voor soort mug?

Hallo ik heb een mug gezien vanmorgen maar het lijkt mij vreemd dat deze in februari al rondvliegen.

Volgens mij is dit ook geen gewone mug maar ik ken dit ook niet. (Of ik heb niet goed gekeken)
Maar mijn vraag is is dit een gewone mug of is dit een ander soort

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
1.7K

Antwoorden (2)

Is een tijgermug.
Een Aziatische tijgermug om iets meer specifiek te zijn.
Toegevoegd op 23 februari 2021 11:33: tekst
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Een tijgermug is in z'n geheel zwart met wit. Met de uitleg op https://www.nvwa.nl/onderwerpen/muggen-knutten-en-teken/aziatische-tijgermug zul je begrijpen dat het niet zo een is.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Een aziatsche mug die hebben wij hier niet en een tijgermug is het ook niet want ik zie geen strepen zoals bij de wesp
Dat is een Grote steekmug, Culiseta annulata. Die is op andere momenten in het jaar dan de gewone steekmuggen actief. Behalve qua formaat verschillen ze van de gewone steekmug door hun zwart-witte poten (waardoor ze ook wel Ringelmug genoemd worden) en door hun houding.
Amadea