Het is 4 millimeter groot met 6 poten en grijs van kleur. Het lijf lijkt uit drie delen te bestaan. Welk insect is dit?

Ongeveer 4 millimeter, grijs, 6 poten, lijf lijkt uit drie delen te bestaan maar niet geheel zeker. Ik dacht aan een vlo, maar hoewel ik het er enigszins op vind lijken lijkt het toch net anders te zijn. Vooral de kleur en de twee (relatief) grote ogen. Lijkt ook iets groter dan een vlo. Sprong niet, liep rond.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
3.4K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ken deze kever niet. Lijkt wel op een buitenaardse wezen. Met vleugels ziet een volwassen nimf er anders uit. Leuk dat ik iets nieuws leerde :)

Het beste antwoord

Dat is een Echte kevercicade, Issus coleoptratus. Een nimf, omdat je z'n geribbelde achterlijf ziet in plaats van de vleugels die een volwassen exemplaar daar heeft zitten. Ze blijken te overwinteren als nimf, dus dat klopt. Hij heeft in jouw huis de warmte opgezocht.
Amadea