Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor dier is dit, heel klein en heeft me in bed gebeten?

Ik ben tijdens het slapen door iets gebeten (meermaals). Ik dacht eerst aan bedwantsen maar toen vond ik dit dier. Vind het er niet typisch op lijken. Ik kan helaas geen scherpere foto maken want daarvoor is het beestje te klein.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lijkt op een vlo.
Maar welk type kan ik niet zeggen.
Als je huisdieren hebt, die even nakijken en dan weet je misschien al meer. Er zijn katten-, honden-, ratten-,... vlootjes.

Vlooien bijten vooral in benen en enkels. En als je een klein rood puntje in het midden van de beet ziet ben je door een vlo gebeten.

Online ga je sites vinden over de bestrijding van die beestjes. ( zie vb link )
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ben inderdaad meerdere malen op mijn benen en voeten gebeten. Het enige is dat wij geen huisdieren hebben en voor zover ik weet ook geen knaagdieren. Dankjewel voor je antwoord in ieder geval. Nu het bestrijden nog :(
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Een goede remedie is: stofzuigen, stofzuigen en nog eens stofzuigen, iedere dag. Zeker met deze warmte en al helemaal nu in de meeste huishoudens de Maartse grote schoonmaak is afgeschaft, zegt mijn huisdame.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding