Het is toch echt wel een sprinkhaan. Insecten hebben namelijk zes poten. Het beestje zit met z'n achterpoten - alsof het vleugels zijn - naar achteren gevouwen. (Op bijvoorbeeld deze foto is dat beter te zien: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ae/Mombach_fg14.jpg/1024px-Mombach_fg14.jpg).

Vanuit deze positie gefotografeerd is moeilijk te determineren om welke sprinkhaansoort het precies gaat. Je zou 'm ook van bovenaf moeten kunnen bekijken...
Amadea
3 jaar geleden
Castle
3 jaar geleden
Het lijkt mij een krekel. Zou dat ook kunnen?
Amadea
3 jaar geleden
Nee, het is geen krekel. Een krekel heeft twee cerci (mannetje) of een legbuis (vrouwtje), van die uitsteeksels aan het achterlijf.
Castle
3 jaar geleden
Oke. Soms lijken die insecten voor mij veel op elkaar. +-je.