Wat is dit voor beest, hij is 5-6 cm lang en heeft zalmkleurige vleugels?

Onze kat is vanavond met een beest thuis gekomen dat ik nog nooit gezien heb. Het beest leeft nog wel maar is flink toegetakeld. Ik ga het ook van zijn lijden verlossen zo maar heb eerst wat foto’s genomen om te kijken of er iemand hier is die me kan vertellen wat voor beest het is.
Hij is ongeveer 5 a 6 cm lang met grote vleugels en een dik groen bruin lijf
De vleugels zijn licht zalm kleurig,.. heel apart

Picture for question
3 jaar geleden
in: Insecten
2.2K
Antoni
3 jaar geleden
Vermoedelijk is dit een nachtvlinder of mot.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja dacht ik ook : een mot.
Smndkkr
3 jaar geleden
Okay bedankt voor het antwoord. Het kan inderdaad kloppen dat de vleugels te erg beschadigd waren om het goed te zien. De pauwoogpijlstaat lijkt er inderdaad heel erg op voor wat er dan nog over was. Ik heb hem uit zijn lijden verlost inmiddels.

Antwoorden (1)

De vleugels zijn vermoedelijk al zodanig beschadigd dat je die niet meer herkent naar hoe ze eruit zullen hebben gezien, maar ik vermoed dat het een Pauwoogpijlstaart betreft. Latijnse naam Smerinthus ocellata. Dat is gebaseerd op het kleurpatroon van lijfje, kop en voelsprieten.
Plaatje bij antwoord
Amadea