Wat voor beestje is dit?

We hebben een beestje in ons flatje gevonden op 3 hoog kan iemand mij vertellen wat voor soort dit is?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
2.3K
Castle
3 jaar geleden
Het ziet er uit als een kakkerlak.
Amadea
3 jaar geleden
Wat is het voor voorwerp waar het beestje op zit, dat ken ik niet? Dit om beter in te kunnen schatten hoe groot het kevertje is.
Amadea
3 jaar geleden
En ben je wellicht in Amerika geweest, dat het in jouw bagage mee terug kan zijn gekomen?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het voorwerp waar het beestje op is gaan zitten is een handvat van een ramentrekker.
We zijn de afgelopen 2 jaren niet op vakantie geweest.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zijn de voelsprieten bij een kakkerlak niet veel langer dan bij dit insect?
Amadea
3 jaar geleden
Ah, een raamwisser van Xenos! https://www.xenos.nl/pub/cdn/583232/800/583232F.jpg Inderdaad heeft een kakkerlak langere voelsprieten en een wat platter lijf.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Alvast 1 mysterie opgelost geweldige reactie!! :-) Nu kun je ook ongeveer inschatten hoe groot het betreffende beest is
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het zou bij nader inzien wel de Surinaamse kakkerlak (Pycnoscelis surinamensis L.) kunnen zijn, die heeft kortere voelsprieten en een wat meer gedrongen lijf en schijnt voor te komen in NL
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hahaha inderdaad! Een raamwisser van de Xenos! Mogelijk wel een kakkerlak dus! Dat is bijzonder!
Amadea
3 jaar geleden
Misschien zijn buren daar dan schuldig aan....
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De raamwisser of de kakkerlak? Maar de Surinaamse kakkerlak komt als sinds 1900 voor in NL
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.nederlandsesoorten.nl/content/dieren-en-rond-huis

Antwoorden (1)

Is volgens mij toch een kakkerlak.