Komen macrofauna vaker voor op plekken in de schaduw of op plekken in de zon, dus bij warmte of koud?

Bij warmte of eerder bij een koudere omgeving.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
1.3K

Antwoorden (1)

Als je het begrip macrofauna letterlijk neemt komt het overal voor.
Macrofauna is een verzamelnaam voor ongewervelde dieren die met het 'blote' oog te zien zijn. Alle gewervelde dieren komen normaal gesproken overal voor, wel vaak specifiek voor bepaald klimaat en bepaalde streek. Leeuwen en olifanten in de Afrikaanse woestijnen, IJsberen op de noordpool (beetje koud dus) en pinguïns op Antartica. Echte schaduwdieren zijn er niet zoveel of je zou de kiwi's in Nieuw-Zeeland daar toe moeten rekenen (nachtdieren) en de mollen onder de grond.