Hoe kom je van knutten af?

Wordt er gek van

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
6.4K
Amadea
4 jaar geleden
Je hoofd en armen insmeren met Deet.
Amadea
4 jaar geleden
Of bedoel je geen knutten maar rouwvliegjes?

Antwoorden (2)

Als je ze in huis hebt is het inderdaad een plaag. Meestal komen ze uit de potgrond van de kamerplanten. Je kan die grond behandelen met insecticiden die je in de grond spuit en met water geven verder de pot in laat lopen. Ook zijn er planten staafjes tegen luizen die ook helpen tegen andere insecten.
Verder alle fruitafval NIET in huis bewaren, maar direct buiten in de GFT-container.
Zelf heb ik vier insectenlampen in huis (mijn vrouw is allergisch voor insectenbeten) en dat werkt echt perfect tegen alles wat vliegt.
Er zijn ook nog huimiddeltjes (zie tweede link)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Tsja, knutten komen voor in veengebied zoals Ankeveen. Ze houden van vocht en blijven weg bij wind en zon. De knuttentijd loopt officieel tot 21 juni kun je verder niets aan doen.