Wij hebben sinds kort insecten in huis ... graag willen we weten waar ze vandaan komen?

We vinden ze in de gordijnen en ze kunnen vliegen...hoe heten ze ?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
23.6K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Of is de vraag meer... hoe komen we er vanaf ?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bij het bestrijden van meeltorren en –wormen is het belangrijk dat je de bron opspoort waar ze gevestigd zijn, omdat je anders dweilt met de kraan open. Bij het bestrijden van een meeltorrenplaag kan je gebruik maken van een spuitbus dat insecticiden tegen kruipende insecten bevat (te koop bij elke supermarkt). Spray het goedje in naden en kieren waar ze langskomen. Heb je kleine kinderen of huisdieren thuis? Insecticiden zijn schadelijk voor mens, dier en milieu. Het is dan ook belangrijk geen kinderen en dieren in diezelfde ruimte aanwezig te hebben, en laat het vertrek ook goed door luchten als je klaar bent met het sprayen van insecticiden.
https://www.huisentuinmagazine.nl/zwarte-kevers-of-meeltorren-in-huis-bestrijden/#Meeltorren_en_meelwormen_bestrijden

Antwoorden (1)

Meeltorren zijn torren die thuishoren in Nederland. Men kan ze het hele jaar door aantreffen in de tuin, schuur en huis. Vooral in de lente en zomer ziet men de torren vaak binnenshuis. Dit is dan ook vaak de periode dat ze voor overlast kunnen zorgen. De torren laten zich voornamelijk 's avonds en in de nacht "zien". De insecten zitten bij voorkeur in hoekjes verscholen en lopen het liefst langs plinten en randen van kastjes en deuren. Af en toe loopt er een exemplaar midden in een ruimte maar zodra het licht aangaat, lopen ze gauw naar hun schuilplaats en wachten vervolgens tot de kust weer veilig is. Meeltorren en meelwormen zijn prima tegen onze koude winters en onze warme zomers bestand. Omdat ze bij alle temperaturen goed kunnen overleven, komen ze over de gehele wereld voor.
Misschien heb je vogelnestjes onder de pannen; Vaak een voedingsbron voor deze kevers. Komen ze via het dak naar binnen.
Toegevoegd op 21 februari 2020 21:39: tekst