Hoe snel vermenigvuldigen een paar zilvervliesjes zich?

Ik sta op het punt te verhuizen. In mijn oude flat is het allemaal erg vochtig en tochtig vanwege de oudheid van hrt gebouw. Waardoor ik erg last heb van zilvervisjes. Ik zie de regelmatig lopen.. Nu ga ik verhuizen naar een nieuw appartement en heb daar de beestjes nog niet gezien.

Het kan dat een paar beestjes perongeluk onder/in verhuisdozen zitten die momenteel in m'n oude flat staan (tot de verhuizing over 1 week), en daardoor mee worden genomen naar de nieuwe woning. Ik weet het niet zeker, maar heb dit vermoeden omdat ze vaak op donkere plekken gaan zitten, vandaar mn angst.

Nou is mijn vraag: kunnen ze zich dan in de nieuwe woning snel vermenigvuldigen en daar ook weer een plaag vormen? Of zijn daar meer beestjes voor nodig? Ik wil echt alles doen om een nieuwe plaag te voorkomen.

Anders pak ik de dozen voor de zekerheid in en uit bijvoorbeeld.. Want vind het echt mega vieze beestjes.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
2K

Antwoorden (1)

Vrouwelijke zilvervissen leggen ongeveer 100 eitjes in hun leven. Eitjes worden in groepen tot maximaal 3 eitjes tegelijk gelegd. Deze eitjes komen uit in 6 weken. Kleine zilvervisjes zien er hetzelfde uit als volwassen, alleen zijn ze nog wit van kleur. In vier tot zes weken krijgen ze de volwassen kleur. Zilvervissen kunnen 2 tot 8 jaar oud worden. Ze blijven hun hele leven vervellen, wat uitzonderlijk is bij insecten. Zilvervisjes zijn geslachtsrijp na 3 tot 24 maanden.
Zilvervisjes worden in Nederland en België vooral gevonden in vochtige hoeken in badkamers of keukenkastjes. In het nieuwe appartement moet je vooral de boel droog houden (warm stoken) en eventueel in de wat koeler en vochtige hoekjes enkele zilvervisvallen neerzetten; dit vooral als voorzorg. Als het nieuwe appartement vochtig is ontkom je niet aan zilvervisjes, maar nieuwe gebouwen zullen over het algemeen veel droger zijn dan oude.