Hoe komen bedwantsen in het bed?

4 jaar geleden
in: Insecten
2.3K
MasterSword
4 jaar geleden
Hoe? in de meeste gevallen met reizen.
of als mensen uit het buitenland komen logeren.
( via bagage in de meeste gevallen liften ze mee. ) Als ik ze ooit in huis krijg ga ik een groot zwembad in mijn slaapkamer zetten,
en mijn bed in het midden van het zwembad.
( mij krijgen ze niet als ik slaap, ik honger ze uit. )
Want ik stop laagje water met zeep sop er in, kunnen ze niet op het water lopen. Ik moet wel opletten dat ik niet uit bed rol als ik slaap
( want dan wordt ik nat wakker )

Antwoorden (1)

De diertjes kunnen vanaf verschillende plekken met je meereizen. Bedwantsen zijn in de gehele wereld aangetroffen op de volgende plekken:
• In plaatsen waar je kunt overnachten: hotels, B&B's, vakantiewoningen en in huizen die verhuurd worden
• In tweedehands artikelen/meubelen: kringloopwinkels, matrassen, banken, tapijten, stoelen en andere vintage producten
• In de transport sector: treinen, metro’s en vliegtuigen maar ze worden ook steeds vaker in vrachtwagens aangetroffen

Bedwantsen overnachten dus graag in een hotel, op een oude stoffen bank in de kringloopwinkel of op een luxe stoel in een transportmiddel als de trein. In tegenstelling tot veel andere parasieten reizen bedwantsen niet mee op jou als gastheer. Hoe verplaatsen bedwantsen zich dan wel? Er zijn meerdere manieren waarop bedwantsen zich verplaatsen:
• Via bagage: Breng jij je vakantie door in een besmette kamer? Dan is de kans groot dat je via je bagage bedwantsen mee naar huis neemt. Je koffer of rugzak is namelijk de ideale verstopplek voor een bedwants.
• Via spouwmuren: Heb je bedwantsen in je slaapkamer gesignaleerd? Dan kan het best eens zijn dat de bedwantsen zich inmiddels via de spouwmuur ook verplaatst hebben naar de naastgelegen kamers.
Zo komen ze in je bed terecht.
SimonV