Wat voor spin is dit (rood van kleur en ongeveer 3-4 cm lang inclusief poten)?

Ik zie dit soort spin regelmatig in mijn huis, maar kan maar niet vinden wat voor soort het is. Wie weet het?

Picture for question
4 jaar geleden
in: Insecten
12.3K
BonBonvanJohn
4 jaar geleden
is het niet de huisspin? een veelvoorkomende soort in Nederland
Anne1992
4 jaar geleden
Nee BonBonvanJohn, de huisspin heb ik hier ook al een paar keer gezien maar die ziet er toch erg anders uit. Deze is rood van kleur en ongeveer 3-4 cm lang inclusief poten. Hij heeft ook een ander patroon op het achterlijfje dan de huisspin.
Rieneke1
4 jaar geleden
Is het geen muurkaardespin?

Het beste antwoord

Het is een Rode huisspin, Nesticodes rufipes. Een kogelspinsoort die niet uit onze contreien stamt, maar waarschijnlijk met hout mee is geïmporteerd uit Azië of Zuid-Amerika.
Plaatje bij antwoord
Amadea