Wat is dit voor insect?

Dit beestje van ca 3 cm lang kwam ik tegen in Frankrijk.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
1.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt; ik ken de Franse beestjes niet.
Amadea
4 jaar geleden
Is geen specifiek Frans diertje, komt ook gewoon in Nederland voor!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@elder161, de elzenvlieg laat zich goed fotograferen.
Fotografeer je met mooi weer overdag, dan bewijst een polarisatiefilter goede diensten op momenten dat je de waterspiegel als achtergrond hebt. (maar dat weet u al)
https://www.natuurfotografie.nl/soortbeschrijving/slijkvlieg/

Antwoorden (1)

Dat is een Gewone elzenvlieg (ook wel slijkvlieg genoemd), Sialis lutaria.
Amadea