Wat voor soort beestje/ongedierte is dit?

Deze beestjes zitten 'snachts in grote getalen op de slaapkamer (deze is op zolder). Ze zijn snel, kunnen niet vliegen en zijn overdag nergens te bekennen. De foto is met micro zoom gemaakt. Met het blote oog valt het praktisch niet te zien omdat ze maar maximaal 3 mm zijn.

Picture for question
4 jaar geleden
in: Insecten
2.5K

Het beste antwoord

Dat is een springstaartje, uit de familie der Collembola.

Springstaarten zijn onschadelijk voor mens en dier. Ze leven vooral op plaatsen waar een hoge relatieve luchtvochtigheid heerst en voeden zich met rottend plantaardig materiaal. Als je er vanaf wilt moet je hun ontwikkelingsplaats zien op te zoeken, wellicht is dat de dakgoot.
Amadea
4 jaar geleden
Anne1992
4 jaar geleden
Ja dat is m! Bedankt! Ik ga er inderdaad vanuit dat het de dakgoot is dan, die zit vlak onder het raam.