In de winter zit mijn huis opeens vol dikke zwarte vliegen. Hoe kan dat?

Sinds 2 weken zitten er steeds dikke zwarte vliegen in mijn huis. Waar komen deze vandaan in de winter?? Vooral op de boven verdieping vliegen ze rond.
Ze zijn erg suf, ik kan ze zo naar buiten wuiven of doodslaan. In de herfst is onze buitenmuur geisoleerd. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
3.3K
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Kan het zijn dat er ergens een dood beest ligt? Muis ofzo. Dan krijg je maden en vliegen, ook in de winter. Wij hebben dat in de badkamer gehad, tussen het plafond. De maden vielen door een kiertje achter een kastje.

Antwoorden (1)

Het zijn vrijwel zeker clustervliegen waar je last van hebt. Niet schadelijk maar wel een onaantrekkelijke aanblik al die vliegen. Bestrijding is lastig want je moet het toegangsgat zien te vinden. En ja, die muur heeft er vast mee te maken want ze zoeken warmere plaatsen op om te overwinteren. Er is voldoende informatie te vinden als je Googelt.