Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In de winter zit mijn huis opeens vol dikke zwarte vliegen. Hoe kan dat?

Sinds 2 weken zitten er steeds dikke zwarte vliegen in mijn huis. Waar komen deze vandaan in de winter?? Vooral op de boven verdieping vliegen ze rond.
Ze zijn erg suf, ik kan ze zo naar buiten wuiven of doodslaan. In de herfst is onze buitenmuur geisoleerd. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
3.3K
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Kan het zijn dat er ergens een dood beest ligt? Muis ofzo. Dan krijg je maden en vliegen, ook in de winter. Wij hebben dat in de badkamer gehad, tussen het plafond. De maden vielen door een kiertje achter een kastje.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het zijn vrijwel zeker clustervliegen waar je last van hebt. Niet schadelijk maar wel een onaantrekkelijke aanblik al die vliegen. Bestrijding is lastig want je moet het toegangsgat zien te vinden. En ja, die muur heeft er vast mee te maken want ze zoeken warmere plaatsen op om te overwinteren. Er is voldoende informatie te vinden als je Googelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding