Welke insect is dit op de foto?

De laatst dagen vindt ik dagelijks deze insect kruipend over de vloer in mijn slaapkamer.
Zag er ook 1 tegen mijn raam aanvliegen hangend aan de hor.
Om wat soort insect gaat het? Ik dacht aan een kakkerlak maar zijn die niet groter?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
1.3K

Antwoorden (1)

Het is een bladpootrandwants. Wij hebben ze de laatste tijd ook veel. Glas erover, papiertje eronder en naar buiten ermee. In de herfst zoeken ze vaak in huizen naar een overwinteringsplek.