Hoe komt de mug in een gesloten kamer?

Wij hebben een muggenplaag, ondanks dat wij ramen gesloten houden om ze te weren. Hoe komen ze binnen? Kunnen muggen door heel klein kieren heen? Zoals bijvoorbeeld mieren? Het lijkt me dat de vleugels dan beschadigen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
2.2K
tinus1969
5 jaar geleden
Is echt alles potdicht? Vergeet niet, dat een mug zomaar met je mee kan vliegen als jij de deur voor jezelf opendoet.
TurfGraver
5 jaar geleden
Of mee liften. :)

Antwoorden (1)

Voor een muggenplaag heb je slechts één mug nodig, die in je woning komt. Deze mug kan in je huis een broedplaats aanleggen, waardoor er een plaag in huis ontstaat.
Geschikte broedplaatsen zijn onder andere een kelder, een kruipruimte, een verstopt afvoerputje.
Er kunnen ook problemen zijn met het riool, waardoor de muggen in je huis komen. In dat geval is het verstandig om een expert het riool te laten controleren, om de bron van de muggenplaag weg te halen.
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Vraag is, hoe komt die ene mug (ooit) binnen?
Z512099
5 jaar geleden
Door de deur(en) natuurlijk.
AnnBoo8146
5 jaar geleden
Behalve als het huis verlaten is, zal er regelmatig een (voor)deur open en dicht gaan, of in een andere ruimte dan de genoemde afgesloten kamer een raam worden opengedaan. Dat zijn allemaal momenten waarop die ene mug het huis binnen kan komen.
Nu lijkt het mij verstandiger om op zoek te gaan naar de broedplaats van de mug en deze weg te nemen. Anders kom je maar moeilijk van de muggenplaag af.