Ik heb hier eitjes van een insect gevonden, iemand enig idee wat voor insect?

Ik had de eitjes gevonden op de braam in het Haaksbergerveen op 18 juli, en ik vermoed dat het eitjes van rupsen zijn, maar ik heb geen idee wat voor soort.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
1.8K

Antwoorden (1)

Deze eitjes zijn gelegd door een nachtvlinder behorende tot de familie van de spinners. Namelijk door een Rietvink, Euthrix potatoria.

P.s. Rupsen leggen geen eieren, want dat zijn in feite jonkies.
Plaatje bij antwoord
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankjewel Amadea, een rietvink is inderdaad een mooie rups. Ik ga er goed voor zorgen. Rupsen leggen geen eitjes haha, had ik wat beter kunnen verwoorden ja. Dank voor je antwoord. :)