Dit zijn maar enkele soorten die dit doen: De kleermot, de pelsmot en de bruine huismot, zijn de mot soorten in Nederland waarvan de larven kleding eten. Een vrouwtjes mot legt ongeveer tussen de 50 a 100 larven eitjes per keer. Deze larven blijven vier tot zes maanden larve en worden hierna volwassen. Ze ontpoppen zich en komen uit als een volgroeide mot. De volwassen mot beschadigd de kleding niet, dit zijn echt alleen de larven ervan.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankewel voor je antwoord
Nee, in feite zijn er vele mottensoorten maar slechts een aantal soorten eten kleding, zo heb je ook voedselmotten die alleen voedsel aanraken en niet aan jouw kleren komen en motten die aan geen van beiden komen. Zo is het ook met vlinders, want in feite zijn het afgeleide van nachtvlindertjes. Het gaat vooral om de natuurlijke vezels zoals linnen wol en katoen... laat die dus sterk ruiken. Wil je meer tips, ik weet er wel raad mee en help jou er o vanaf met wat tips die helpen. ( zo je dat niet al zelf uitgeviegelierd hebt ;-)