welke wesp is dit?

Deze voor mij onbekende wesp zat op de vlinderstruik rustig nektar te zuigen. Zij/hij was niet agressief.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
1.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea, bedankt! Deze vlieg brengt je dus op t verkeerde been.

Antwoorden (1)

Dat is geen wesp maar een zweefvlieg. Waarschijnlijk een stadsreus oftewel hoornaarzweefvlieg, Volucella zonaria. Zie ook https://www.startpagina.nl/v/dieren/insecten/vraag/649944/insect/
Toegevoegd op 05 juli 2018 10:58: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea