Welke vlieg is dit?

Ik zag vanmorgen ol het antechamber een sport vlieg die er erg bijzonder uitzag, maar toe ik op wilde zoeken wat voor een vlieg het was, kom ik hem nergens vinden. Hij was good van kleur met groene ogen en aan de randen gestippelde vleugels. De vorm van het lichaan leek een beetje op een super grote fruitvlieg, een kort lichaam met lange poten en vleugels die aand e achterkant uitsteken. Ik hoop dat jullie het weten.
* op het aanrecht
* soort
* toen
* kon
* goud van kleur
Oeps, Hehe

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
1.3K

Antwoorden (1)

Dat zal een snipvlieg zijn geweest. Mogelijk een Chrysopilus asiliformis: Geelpootschubsnipvlieg.
Plaatje bij antwoord
Amadea
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Knap gevonden alleen op beschrijving.