Waar kan je met jonge poesjes nog terecht behalve dan het asiel?

Op een bouwwerf heb ik 3 jonge poesjes gevonden die ronddoolden. Omdat het mij gevaarlijk leek ben ik ze gaan halen met het idee ze naar een opvang of asiel te brengen. Toch bleken ze nergens welkom en dus zitten ze al 4 weken hier. Ze kunnen niet langer blijven want het botst met mijn eigen 5 poezen, 1 poesje is al gebeten geweest en is herstellende van een abces. Ik heb alles al geprobeerd en veel geadverteerd. De poesjes zijn ca 5/6 maanden oud en inmiddels aaibaar maar ze kennen mij alleen en zullen bij mogelijk een nieuwe thuis weer vertrouwen moeten winnen.
Hier in Belgie worden ruim de helft van de jonge poezen ingeslapen bij afgifte in asiel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Kimath
13 jaar geleden
dit is nu al de 3de keer dat ik deze vraag voorbij zie komen. Vorige 2 keren was met een gast account.
Kimath
13 jaar geleden
ik probeerde ze terug te vinden, maar het lijkt er op dat de andere vragen al verwijderd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde meegemaakt afgelopen zomer heb ik ook een katertje meegenomen die was achtergelaten in de bossen. Volgens de dierenarts was hij toen 10 weken. Ik heb zelf 2 katten (poezen) en het wil maar niet lukken dat het met elkaar goed gaat, de oudere katten maken steeds ruzie met de kater die gewoon wil spelen Er is niks van valsigheid bii. Ik heb de kater nu ongeveer 2,5 maand ik weet me ook geen raad ik ben radeloos!!Wie helpt me a.ub.!!!!!Wel graag een serieus antwoord!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had ook nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn, gewoon naar het asiel maar dat blijkt dus geen optie te zijn, opvangs zitten ook bomvol en willen eerst van hun eigen dieren afzijn, verder is er zoveel aanbod aan poezen te vinden dat je er uiteindelijk zelf mee blijft zitten. Ze terug op staat zetten is wat men je overlaat als keuze als ze de poes anders gaan inslapen maar daar moet je maar toe in staat kunnen zijn en of het diertje dan beter af is... 1 poesje zou toch te doen moeten zijn zou je denken alvast veel succes!

Het beste antwoord

Ik ging eens voor je zoeken en toen vond ik een Belgisch dierenasiel waar ze dieren niet/zelden laten inslapen.

tenminste ze schrijven;

Eén van de grootste misverstanden die er zijn in verband met de dierenasielen, is wel dat er op grote schaal huisdieren worden ingeslapen.

Wij kunnen u verzekeren dat dit bij ons iets is, wat zeer zelden en pas na lang beraad gebeurt.

Er staat geen limiet op de tijd die een hond of kat in het asiel kan verblijven. Er zijn dieren die na enkele dagen worden geplaatst, en sommige blijven maanden tot zelfs jaren in het asiel.

Dus misschien kan je je katjes daar heen brengen?
Ik weet niet hoe ver het voor jou rijden is, want het ligt in Sint-Truiden...
naja het adres en alles vind je op de site.
Hopelijk is het iets voor je.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg bedankt voor het helpen zoeken!!
(dat is idd een heel eind van de kust) Ik heb al zoveel brieven geschreven ook veel asielen benaderd en daar zijn ze welkom mits ze tam zijn. Waar ik voor vrees in dit geval omdat ze nu wel tam zijn maar enkel mij kennen. De meesten schrijven en zeggen dat het gelijk is als ze toch eenmaal in slaap zijn voor een sterielmakende operatie ze net zo goed ingeslapen kunnen worden want ze weten het dan toch niet als ze eenmaal slapen. Dit is 1 van de meeste reacties op mijn schrijven. Zelfs bij kittenopvangs durven ze zoiets te antwoorden. Ik kan het maar niet op mijn geweten willen hebben uiteindelijk ben ik dan degene die beslist over hun lot. Het zijn zulke schatjes en zo lief en dan zou al mijn goede werk voor niks zijn geweest. Ik zal even kijken op de website.

Andere antwoorden (7)

Misschien kun je zo op marktplaats zetten? Ik zou er alleen niet 'gratis af te halen' bij zetten, dit zou mensen kunnen aantrekken die een slang hebben. Dat lijtk me nog minder fijn voor de poesjes dan ingeslapen te worden. Of misschien dat iemand hier op GV een poesje zoekt??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er misschien een dierenambulance in België ook die ze op wil halen?
Wel super dat je ze zo lang al verzorgd.
Je zegt dat je al geadverteerd heb, bedoel je dan met briefjes in de supermarkt of op internet?
Hoop dat je er een fijn/goed plekje voor kan vinden
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je ze niet naar een opvangcentrum voor probleemjongeren brengen, een plaatsvervangend gezinstehuis, een bejaardensoos of een ander centrum/tehuis waar mensen verblijven ( misschien zelfs met een handicap)die een steuntje in de rug krijgen en misschien heel veel hebben aan de aanwezigheid van een huisdier?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas, ik weet het ook niet. Zoals je zelf al zegt kan het heel goed dat de dieren alleen jou vertrouwen. Tussen week 2 en 7 à 9 kunnen katten op mensen gesocialiseerd worden. Als ze in die periode maar één mens zien, raken ze niet gesocialiseerd op de diersoort mens, maar alleen op die ene mens.
En helaas wordt inderdaad in België de helft van de asieldieren doodgespoten. Woon je misschien bij de Nederlandse grens in de buurt? Anders zou je ze misschien in Nederland naar een asiel kunnen brengen? (ik weet niet of je er dan bij moet zeggen dat je in Belgie woont...). In Nederland is het doodspuitpercentage veel lager.
Wellicht kan de organisatie No Kill je verder helpen, zie http://www.nokill.eu/. Misschien weten zij een asiel bij jou in de buurt dat de dieren niet doodspuit.
Het zou trouwens het mooiste zijn als de poesjes bij elkaar kunnen blijven, en als ze snel gecastreerd kunnen worden.
Veel succes!

Elles Nijssen kattengedragsdeskundige
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het kunnen proberen met een raamadvertenties bij een goede dierenspeciaalzaak. Over het algemeen kun je verwachten dat daar serieuze mensen naar kijken. Heb ik zelf ook gedaan, en de liefste poes ter wereld gekregen (zie profielfoto)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik zal meteen een affiche maken.
het is idd een schatje en een geluksvogel!
Het zijn van origine zwerfkatten/verwilderde katten begrijp ik. Die zijn vaak moeilijk te plaatsen in een gezinssituatie en dus vallen ze waarschijnlijk wel binnen "de doelgroep" van Dierenthuis (nu nog in Aarle-Rixtel, maar zo spoedig mogelijk naar Almere ). Zoek eens contact met hen. Ook indien mocht blijken dat ze een ziekte opgelopen hebben, dan zijn ze daar -meestal zeer- welkom en krijgen ze echt alles (lees: voer, medische verzorging en vrijheid maar toch ook genoeg aandacht) wat ze zich maar wensen kunnen.
Zie voor meer info: www.dierenthuis.nl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar gastgezinnen.
Als je naar fora gaat van websites gericht op katten of dieren in het algemeen kom je vast wel mensen tegen die ze een (tijdelijk) onderkomen kunnen geven.
Zo ben ik zelf ook van de ratjes af gekomen die een vriendin van mij naar mij had gebracht toen was ik ze binnen 5 dagen kwijt via een forum.
Je kunt het ook proberen op het forum van www.veganisme.org daar zitten een hoop mensen die het beste voor hebben met dieren