Mijn mannetjesgup is dood. hoe kan dat.

Mijn mannetje is net dood.Eerst was hij dik en toen dun.
Ik wou hem bijvoeden maar dat hoefde niet van mijn vader. Toen ik hem vond bloedde hij. Is dit een ziekten of niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

als ie van binnenuit bloed kan het zijn dat ie teveel heeft gegeten, vissen weten niet wanneer ze vol zitten en ze blijven maar eten zolang het voorhanden is. maar het kan ook bacteriële infectie zijn, als ze teveel stress hebben neemt de weerstand af, ze kunnen dan bijvoorbeeld te veel slijm rond de kieuwen aanmaken en dit proberen ze er dan af te schuren, misschien dat hij daarom bloedde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 e Interessant antwoord.. Je schrijft dat vissen niet weten wanneer ze vol zitten en blijven eten zolang het voorhanden is... Hoe zit dit dan met vrije vissen in de natuur? Eten die dan ook eindeloos door, waardoor mogelijk ze dood kunnen gaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is ook nog verschil tussen gekweekte vissen en vissen uit de natuur, ik denk dat daar het verschil in zit. maar ik heb wel eens gehoord dat ze zich dood kunnen eten. hier staat ook wat http://www.leerwiki.nl/Waarom_gaan_mijn_vissen_dood en in t wild zal voedsel misschien moeilijker te verkrijgen zijn, of wanneer dat wel zo is, heeft de vis zich hier waarschijnlijk aangepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrije vissen in de natuur moeten veel meer moeite doen om voldoende voedsel binnen te krijgen, want daat is geen grote hand die vanuit een potje vlokken in het water strooit.
Toen hij dik begon te worden was hij al ziek, meestal is de vis dan al niet meer te redden.
Controleer je waterkwaliteit, vooral het nitriet gehalte.
iedere week een laagje water er uit( een kwart ) en schoon vers water op temperatuur weer terug, voorkomt veel problemen.