wat voor verzorging hebben baby konijntjes nodig

ik wil graag een baby konijntje kopen maar mijn vraag is wat voor verzorging heft hij/zij nodig ik heb gelezen dat je speciaal melk moet kopen is dat echt zo ? en na hoeveel weken/maanden hoeven ze de fles niet meer
en blijven ze altijd zo klein (dwergkonijntjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (8)

in de link staat beschreven hoe je een konijn moet verzorgen van huisvesting tot voeding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dierenbescherming heeft een hele mooie handleiding gemaakt.

Maar buiten de verzorging, kun je je konijn ook heel veel leren. Als je hem binnen hebt, leer hem dan zo snel mogelijk in een bakje plassen. Die zet je in zijn hok of kooi, met wat zaagsel of andere bodembedekking erin. Zet hem regelmatig in dat bakje nadat hij b.v. heeft gegeten.

Leer hem ook direct kennis maken met de andere dieren als je die hebt.

Verder kun je met hem spelen en heel veel knuffelen.
Jonge dieren hebben heel veel aandacht en liefde nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergeet niet dat konijnen groepsdieren zijn en je ze dus geen plezier doet door ze alleen te houden! suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
baby konijntjes mogen pas vanaf 6 tot 8 weken bij de moeder weg. als het goed is kunnen de konijntjes vanaf dan zonder het melk van de moeder. er is speciaal voer te koop voor jonge konijntjes.

alle jonge konijntjes groeien nog. bij de dwergkonijnen houd het alleen snel op, daarom worden ze niet heel groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Baby konijntjes? Als het goed is kun je die niet kopen want minimaal 6 (beter is 8) weken moeten de jonggeborenen bij hun moeder blijven, anders is de kans op ziekten en/of geestelijke afwijkingen nogal groot.
Ik neem dus aan dat je jonge konijntjes bedoeld. Haal je ze "gewoon" bij een dierenwinkel, let er dan op dat ze: geen kale of vuile plekken hebben; oogjes en oortjes schoon zijn; levendig (bewegelijk) en "nieuwsgierig" zijn; je ze goed op kunt pakken zonder dat ze tegenstribbelen; dat ze gevaccineerd zijn en dat je het vaccinatie-boekje waarin de stempel staat van de dierenarts die de vaccinaties gegeven heeft.erbij krijgt.
Dan weet je dat je ze met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid hebt van een goede dierenwinkel.
Maar......denk ook eens aan een asiel?!
Verder vind je alles wel hier: http://www.konijnenbelangen.nl/plaatjes/HANDLEIDINGtammekonijnen.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
babykonijntjes blijven bij de moeder tot ze zelfstandig eten, knaagdiervoer/korrels ,hooi en wat groen. ook water hebben ze nodig. Een fokker met liefde voor zn dieren zal ze echt niet eerder weg doen . Kijk bv eens op knaagdierenstartpagina, daar zal je antwoord vinden op al je vragen. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een konijnenmoeder.
Na zes weken kunnen ze zelfstandig verder leven in een schoon hok met stro of strooisel voldoende voer en schoon water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
melk hoeft hij echt niet meer te hebben...en flesjes geven hoeft alleen bij konijntjes die te vroeg bij de moeder weg moeten, omdat de moeder ze verstoot of ziek is....maar dat is erg lastig, en konijnen baby's drinken maar 2x per dag bij de moeder... als een konijntje klaar is om naar een nieuw baasje te gaan kan hij heel goed konijnendroogvoer eten, en hooi is ook heel belangrijk voor zijn vertering. Konijnen lusten ook graag vers groenvoer, maar kijk uit met de hoeveelheden (vooral koolsoorten zijn niet zo erg goed voor hen). Wel goed zijn paardebloembladeren, weegbree, andijvie af en toe een worteltje of stukje tomaat.... nooit teveel, want dan kan ie diarree krijgen.
Voor een hok of buitenren raad ik je aan eens te googlen naar de mogelijkheden...