Moeder overtuigen van 2 ratten .. help?

Ik mag eindelijk een rat.. maar ik kan mijn ouders maar niet overtuigen dat het er 2 moeten zijn. Heeft er iemand goed argumenten die ik kan gebruiken?? Mijn moeder vind 1 rat eigelijk niet leuk duss 2 mag niet. Ik wil het toch wel heel graag dus kan iemand mij helpen met argumententips die ik kan gebruiken in de volgende discussie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je moeder gewoon bang is dat twee ratten nakomelingen krijgen, zoals de konijnen in de DAS reclame (het zijn ECHT twee mannetjes verzekerde de dierenverkoper). Met dergelijke beelden op het netvlies kan ik me de angst van je moeder wel voorstellen. Overigens is het niet per definitie zo dat twee ratten beter af zijn dan een. Bij mannetjes kan er een gaan domineren, bij twee vrouwtjes kan het zijn dat ze sterker aan elkaar hechten dan aan jou en bij een mannetje en vrouwtje....... Ik denk dat dit door je moeder's hoofd speelt. Als je nu een stopt op argument-niveau te communiceren maar bovenstaande gegevens met haar doorneemt en je gaat kijken of er een sluitende constructie te verzinnen is, naast een flinke zelfdiscipline als je taken verrichten, schoolresultaten in orde, kamer opruimen naast 100% zorg voor je huidige rat. Dan laat je je moeder zien dat je verantwoording aan kan en sta ook eens open voor haar kijk op de zaak. Ze wil ontremming voorkomen en de situatie overzichtelijk houden. Daar kun je met je eigen houding zeer veel invloed op uitoefenen. Mijn pleegdochters (mijn zoons zijn allang volwassen ) mogen heel veel als ze eerst bewezen hebben dat ze iets aankunnen. Zijn de zaken echter niet voor elkaar dan reduceer ik hun territorium tot wat ze wel kunnen behappen. Jij bepaalt dus zelf wat je mag door goed te doen wat je moet doen. Laat je je ook nog eens sociale ontwikkeling zien, dan zal je moeder wellicht meewerken aan alles waardoor je mentaal kunt groeien. Daar hoort kinderachtig gedram NIET bij. Aan je vragen te zien zijn je ouders begripvolle mensen, die reageren dus uitstekend op een verstandige en begripvolle opstelling van jou. Ga dus op onderzoek uit wat de voor- EN de nadelen zijn van twee ratten en neem met een gedegen plan van aanpak je moeder mee in je beleving. Liefdevolle ouders hebben heel veel (zoniet alles) voor hun kinderen over maar willen hen behoeden voor verkeerde beslissingen. Het is aan jou om aan te tonen dat de juiste combinatie van ratten een meerwaarde biedt. Overigens kun je EEN rat heel goed alleen houden als je maar veel met het diertje speelt. Dit weet ik uit eigen ervaring. Succes.

Laat je moeder eerst maar wennen aan één rat. Als ze er eenmaal aan gewend is, kun je met je argumenten komen waarom het beter is dat het er 2 zijn. Misschien vind ze ze wel zo leuk, dat ze het zelf voorstelt ;) Mijn moeder had een pesthekel aan katten. Tot ik tijdelijk even terug bij m'n ouders ging wonen, samen met m'n 2 katten. Toen ik weer weg ging, moest ik haast nog moeite doen om m'n katten mee te krijgen.

zeg dat twee ratten zich tevreden met elkaar bezig houden, en geen neiging hebben tot ontsnappen uit frustratie, en bijbehorend sloopgedrag. het is in haar eigen voordeel er twee te nemen.

het beste is je moeder mee te nemen naar de dieren winkel en laat die man je moeder overtuigen dat een koppeltje beter is voor het beestje, het zijn gezelschapdieren en kunnen slecht tegen eenzaamheid

zeggen hoe leuk ze zijn, en zeggen dat JIJ de ratten ook echt verzorgt!!

Zeggen dat je dan liever geen rat hebt. Je wilt een huisdier namelijk goed verzorgen, en daar hoort bij dat je er niet één in zijn eentje in een kooitje stopt. Geen tweede rat erbij zou net zoiets zijn als het beestje niet goed eten geven of de kooi niet verschonen. Natuurlijk wil je héél graag een rat, maar als je het beestje niet goed mag verzorgen, heb je nog liever geen rat. Wedden dat je ouders onder de indruk zijn van je verantwoordelijkheidsgevoel? PS: ik vind het hartstikke goed van je dat je er juist twee wilt in plaats van één, en daar je ouders van wilt overtuigen in plaats van gewoon die ene rat aan te nemen.

ratten zijn sociale dieren 1 rat geen aanbeveling.je hoeft je moeder alleen maar te overtuigen,dat je ten alle tijden zelf zorgt voor je ratteplan.de behuizing is ruim,veel klim mogelijkheden,(zaag wat boomtakken af) een hangmat,en dergelijke.maak in een paar grote bloempotten een gat, het hoeft wat dat betreft niks te kosten.hou de commersie er zo veel mogelijk buiten.en lees eerst een boek of zo

Je kunt het ook heel extreem spelen! Stel je ouders voor om gescheiden van elkaar te gaan wonen en zeg dan als ze dit( uiteraard ) weigeren; Zo voelen die ratjes dat nu ook. Ze willen graag bij elkaar blijven.

je zou bv aan je moeder kunnen vertellen dat een rat heel sociaal is en t voor t beestje veel leuker is als ie gezelschap heeft. Temeer jij natuurlijk niet de hele dag met een ratje bezig kunt zijn ivm school , werk of andere bezigheden.En een gelukkige rat is een vriendelijke rat.Het beste is naar mijn mening dan 2 vrouwtjes te nemen bv zusjes uit t zelfde nest of informeer eens bij bv een knaagdierenopvang of een asiel bij jou in de buurt die hebben ook vaak ratten die dan ook al bij elkaar zitten vaak algoed tam zijn en ook verknocht aan elkaar.Jij en je moeder doen dan meteen een goede daad ....en dat met t oog op aankomende dierendag 4 oktober. Optie?? Veel succes en plezier met je rat(jes)

laat je moeder wennen laat hem eens een blok kaas geven of hem op haar schoot zetten als je dat elke dag doet gaat het ietsje beter

Een rat die alleen zit wordt heel eenzaam en ongelukkig. Ratjes spelen met elkaar, slapen samen en wassen elkaar. Je kan als mens niet met je ratje gaan slapen of hem/haar op de zelfde manier wassen. Als jij met je ratje speelt doe je dat heel anders dan wanneer de ratjes onderling spelen. Ook kan je onmogelijk 24 uur per dag met je ratje bezig zijn en dat kan een soortgenootje wel. Als ze bang is voor voortplanting: Mannen ratten hebben heel duidelijk aanwezige ballen. Dat kun je niet missen. Ook kun je beter naar een opvang of een goede rattery (fokkerij) gaan. Daar hebben ze verstand van zaken en zullen ze je zeker geen mannetje en vrouwtje samen geven. Een voordeel is ook dat ze daar al uitzoekken welke ratjes goed samen kunnen en zover dat gaat wat het karakter is. Zo weet je zeker dat de ratjes bij elkaar en bij jou passen. Owja en een goede opvang of rattery laat je waarschijnlijk niet eens gaan met 1 ratje. Nog meer overtuigingskracht nodig? Lees onderstaande bronnen en/of laat ze aan je moeder lezen.

Bronnen:
http://ratjes.nl/ratten-zijn-groepsdieren
http://ratten.nl/index.php?option=com_cont...
http://www.ratten-speeltjes.nl/alleen.htm

Laat je broertje/zusje indien je die hebt, ook een rat vragen! Als jij er één mag, dan mag je broertje/zusje er vast ook wel één, anders zou het oneerlijk zijn. En dan kopen/maken jullie een groot hok, waar beide ratten gezellig samen in kunnen wonen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100