Is tonijn uit blik op waterbasis slecht voor de kat?

Er viel wat tonijn op de grond, de kat kwam erop af en smulde ervan. Ergens gelezen dat het te zout zou zijn.. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
32.7K
Rieneke1
13 jaar geleden
als je kat het zo lekker vindt, kijk dan in de dierenspeciaal zaak eens naar blikjes tonijn van het merk snoezepoes.

Het beste antwoord

Het is te zout, maar dat geldt vooral als je je kat dit vaak zou geven.
De gemiddelde kat is dol op dit soort eten, als ik eens zoiets eet heb ik twee katten naast me die strak naar het eten zitten te kijken en als het te lang duurt zelfs een pootje op m'n knie leggen: vergeet je ons niet?
En dan krijgen ze een (heel klein) beetje en zijn ze helemaal gelukkig.
Ik snoep zelf ook, dus de katten mogen ook weleens. Minder dan ze zelf zouden willen, maar ja ;-)

(Overigens eten die van mij hele rare dingen, top hier is olijven, ook al zo zout, feta, rauwe ui, en bieslook zou giftig zijn voor katten maar toen ik ze pas had had ik ook een potje bieslook staan dat ineens compleet kaalgegraasd was... En natuurlijk alle vlees- en visvarianten, Eén doet een moord voor een stukje kaas, de ander taalt er niet naar. En leverworst, zout en vet, is razend populair en ze hebben nog steeds niet door dat ze dat alleen krijgen als er pillen naar binnen moeten ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL, inderdaad is niets zo vreemd als het smaakpalet van een kat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die ene van mij gaat er gewoon vanuit dat alles dat ik eet LEKKER is, tot het tegendeel bewezen is.
Dus als ik een sinaasappel eet, zit ze te loeren, en dan zeg ik: 'Dat vind jij NIET lekker'. Dan blijft ze voor de zekerheid toch zitten en kijken, dus dan mag ze ruiken.
En dan zie je die lippen omhoog komen en de snorharen met een ruk naar achteren gaan en volgens mij is ze dan ronduit Beledigd ;p
Soms kun je je lelijk vergissen en dan zie je tot je verbazing dat ze ineens een stuk augurk zit te eten en er van geniet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ hippo: klinkt bekend... die van mijn vriend wil ook alles proberen wat zijn mond in gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze deelt wel hoor, laatst bracht ze een rat binnen en liet de helft liggen, dus die mocht ik waarschijnlijk hebben... :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi hippo, dat is toch wel heel erg lief hoor, dat ze ook haar eten deelt met jou...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja enórm lief...
http://i575.photobucket.com/albums/ss195/linkesoephippo/2687k-Prooi.jpg

Andere antwoorden (5)

Kattenvoer uit blik is ook tamelijk zout, dus dat beetje tonijn zal geen kwaad kunnen. Trouwens wel zonde van de tonijn.
13 jaar geleden
Normaal gesproken zou ik mijn kat geen tonijn uit blik geven. Dat is mensenvoer en geen kattenvoer.
Dus niet regelmatig geven denk ik.

Maar zo'n beetje wat ie oplikt kan geen kwaad.
Katten lopen meestal vrij rond. Weet jij dan wat ie allemaal naar binnen werkt.

Er is wel tonijn als kattenvoer.
http://www.elcheapo.nl/dierenbenodigdheden_kat/agras/schesir_tonijn_6_x_85_g_kattenvoer_tonijn_met_kleine_sardientjes_89901453/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kat is uitstekend in staat om zelf uit te zoeken wat goed en wat niet goed is.
Pas waren hier de kattenbrokjes op.
Ik gaf het beestje wat brood en melk, maar dat bleek niet goed genoeg te zijn. Een uurtje later kwam ze namelijk met een konijntje aan sjouwen en 's avonds had ze een muisje te pakken. De natuur regelt dat allemaal prachtig zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wat zout, maar van een beetje dat een keertje op de grond valt, zal je kat echt niets krijgen. Zolang je maar niet dagelijks maaltijden van tonijn uit blik geeft in plaats van goed kattenvoer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij een beetje ervan gegeten heeft zal het niet gelijk kwaad kunnen (ervanuitgaande dat de kat gezond is en niet op een bepaald dieet staat). Maar om echt als lekkerbij te geven is het niet geschikt omdat het daarvoor inderdaad te zout is en dat is slecht voor oa de nieren...