Wij hebben sinds kort een Senegalpapegaai, geeft het ook problemen als we er nog een bij zouden willen? (in dezelfde kooi)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Zoals Kimstars aangeeft richt de papegaai zich op zijn/haar partner (ALS het klikt) en socialiseert veel moeilijker.
Vanuit de papegaaienfokkerij , waar ik zijdelings als adviseur bij betrokken ben op het gebied van voeding, habitat en gezondheid, het ik kunnen zien dat papegaaien die een paartje vormen zich inderdaad volledig richten op elkaar en jou alleen als provider zien.
\Ander punt is dat de een naar de ander jaloezie kan vertonen als een van de twee aandacht van jou krijgt.
Papegaaien zijn nogal monogaam en richten zich dus op een partner.
Het is dus maar de vraag wat je zelf wilt, wil je een maatje aan je papegaai hebben en heb je TIJD voor je papegaai dan is de aanschaf van een tweede vogel af te raden.
Moet de papegaai veel alleen zijn , dan is een partner echt nodig, omdat papegaaien zo slim zijn, zijn ze ook snel verveeld en kunnen zich dan kaal gaan plukken
en ander ongewenst gedrag vertonen.
Je zult dus niet aan een lange termijn keuze ontkomen.
Papegaaien die alleen zijn hebben UREN per dag intensieve aandacht nodig, spelen , wassen, verzorgen leren enz.
Om die reden neemt mijn zoon de ara mee als hij gaat winkelen, dat vind deze Ara fantastisch en dat levert haar (de Ara) ook veel aandacht op.
De grijze roodstaart die wij onder onze hoede hadden
was -door gebrek aan aandacht - bezig zich kaal te plukken, welk kwaad we hebben kunnen keren door zeer veel energie in het super slimme vogeltje te steken.
Haar bedrieglijk echte imitaties van ringtones, brandalarm , stemmen etc. heeft ons menigmaal op het verkeerde been gezet.
Net als slimme kinderen moet je ze veel aandacht geven, anders krijgen ze draken gedrag en kunnen ze zelfs vals en ongenaakbaar worden.
Denk dus goed na voor welke weg je kiest.
Omdat deze vogels ook nog eens zeer oud worden is het een commitment for life.....
Veel sterkte en wijsheid toegewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Let er wel op..... Ze gaan elkaar als vriendjes beschouwen....
Als je er één hebt, gaan ze jou als vriend beschouwen! En zijn ze makkelijker tam te krijgen. Ga je er twee instoppen, dan hebben ze elkaar en (om het maar even zo te zeggen) hebben ze jou niet meer nodig! Ze zijn dan minder gemakkelijk tam te krijgen!

Succes ermee!