Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom eet een hond zijn eigen braaksel op?

mijn hond stond net over te geven, ik ga snel een emmer halen ..handschoenen aan doen.. en ik kom terug ,staat ze haar eigen kots weer op te eten ..gatver.. is dit wel goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
40.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

waarom al die goede voedingsstoffen verloren laten gaan, dat is toch zonde?
voor honden (en katten) is er niets mis mee, en ze doen er niets van op.
als ze braken omdat ze iets verkeerds binnen hebben gekregen, dan laten ze het braaksel liggen (de katten dan toch).
maar als ze geschrokt hebben, gaan ze gewoon verder waar ze gebleven waren.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze had water gedronken na t eten en toen hup
ik heb het nog nooit gezien bij haar trouwens bij geen van 2e
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
nee loenie s avonds krijden ze brood met vlees erdoor
elke avond maar nu kwam t eruit en is t weer op bah

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, dat is geen probleem. Geen paniek.

Brokken bijvoorbeeld zijn best zwaar belastend voor de maag van een hond en als ze ook nog eens gaan schrokken, dan kunnen ze het voedsel niet goed verteren. Ze geven dan over en eten het braaksel alsnog op. Zo wordt het beter verteerd.

Als de hond zijn braaksel laat liggen, dan is hij ziek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze honden doen dat ook.

Honden letten niet zo kieskeurig op hun voedsel, voor hun is het nog steeds de brokjes die je ze gegeven hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doet een hond omdat zijn instinct hem vertelt dat hij geen sporen mag achterlaten voor eventuele vijanden. Om dezelfde reden eten sommige dieren de uitwerpselen van hun jonkies op. Gewoon een overlevingstactiek. Kwaad kan het niet, ook al is het naar menselijke normen knap smerig. Het heeft ook geen zin om het je hond te verbieden, want dat zal niet helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding