Waarom wil mijn hond op 1 specifieke plek liever niet lopen?

Onze labrador hond wil tijdens een wandelronde op 1 specifieke plek liever niet zijn; ze ontwijkt die plek en als ze er toch loopt, omdat we daar nu eenmaal door moeten, dan trekt ze heel vreemd met haar achterpoten.
Vooral bij regenweer lijkt het erger.
Wij weten zeker dat er op die plek nooit iets angstwekkend gebeurt is; geen harde geluiden of geen voorbij razend verkeer o.i.d.
En hoe leren we haar dit af?

Toegevoegd na 22 uur:
Wij zijn er van op de hoogte dat je slecht gedrag moet negeren en goed gedrag moet belonen maar dit probleem hebben we tot nu toe niet kunnen tekkelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Beesten kunnen heel veel ruiken, ook dingen die in de grond verstop zitten.
Misschien liggen er vervuilende stoffen begraven die juist met regen hun lucht afgeven.
Misschien iets om te melden bij de politie.
(hopen dat er geen menselijke resten worden gevonden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

kan ook zijn dat daar op die plek veel stroomdraden onder de grond liggen
dat voelen ze en lopen ze er liever omheen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk toch een negatieve ervaring, MISSCHIEN wel met de poten vast blijven zitten in de modder als puppy? Je weet het nooit. Je kunt het afleren door haar te belonen als ze daar is en NORMAAL gedrag vertoont. dus niet belonen als ze vreemd doet. Gebruik een clicker, werkt perfect. Zoiets heb je in no-time afgeleerd (mits de angst niet te sterk is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk nare geur, associatie negatief. Hoe groot is die plek???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wellicht ligt er op die plek een waterader
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Veel belangrijker: wat IS een waterader, wat bedoel je daarmee? En, ook niet vergeten: als het bijvoorbeeld een heel gewone ondergrondse waterstroom zou zijn, waarom zou je hond daar een hekel aan hebben? 't Is tenslotte iets heel natuurlijks, dat op heel veel plekken voorkomt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Eh - hoe kom je daar nou weer bij?