Het is, als mens, niet goed om je plas lang op te houden. (urineweginfectie,blaasontsteking, enz.) Maar hoe zit dat bij honden.

Vanmorgen was ik door omstandigheden ongeveer anderhalf uur later met het uitlaten van mijn hond. Nu kan ze gelukkig goed haar plas ophouden, maar ik vraag me af of het slecht voor haar is?

(n.b. Het komt gelukkig zelden voor dat ze moet wachten.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Wij zaten naar de dierenarts toe met de zelfde vraag. Onze hond werd 4 keer per dag uitgelaten en dat is nu drie keer. Volgens de dierenarts is 3 keer per dag -mits lang genoeg- beter, omdat de hond zijn of haar blaasspieren dan beter traint en is dit geen enkel probleem voor de gezondheid van de hond (zelfs beter dus.....blijkt / schijnt)
Onze hond is panisch voor vuurwerk en wilt rondom oud en nieuw plusminus 36 uur niet naar buiten. Overigens zonder problemen, maar of dat nu zo goed is ?
Dus: een uurtje eerder of later zal niet zo veel uitmaken: moet kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter laat dan nooit. Was op mijn pagina aan het kijken en zag dat ik op deze vraag nog geen beste antwoord had gekozen.
Bij deze dus.

Andere antwoorden (1)

Ha, die Sokkie57;

Een volwassen hond die goed zindelijk is kan best een keertje een paar uurtjes wachten op het wandelingetje. Je kunt een hond erop traienen dat ze de boel langer ophouden. Een hond kijkt niet op de klok of het al tijd is, maar houdt het op tot hij of zij wordt uitgelaten. Maar er zijn grenzen natuurlijk....