hoe leer ik mijn kanarie trucjes

ik heb een hele lieve kanarie ik wil hem trucjes leren eentje kan ik als een kus geluid maken dan gaat hij fluiten .
zijn er nog meer dingen die ik mijn kanarie kan leren.
en hoe moet ik dat aanpakken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

vooral heel veel geduld hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hjb alsjeblieft
Probeer eens te fluiten, misschien maakt hij dan een kusgeluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het eens voor doet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat de kanarie vooral te sturen is doormiddel van voedsel.
ik weet niet wat voor trucjes je in gedachte had maar als je tegen hem praat zal die het niet begrijpen als je tegen hem fluit ook niet (hij zal hooguit terug fluiten)
maar als je bijvoorbeeld ergens voedsel neerlegt of hangt zal die daar wellicht op afgaan.
leg het bijvoorbeeld op je schouder en doe dit vele malen wellicht dat die uiteindelijk automatisch op je schouder vliegt in de hoop daar voedsel te vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij is niet tam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok dan is het schoudertrucje wellicht wat teveel van het goeie maar dan nog, ook wilde dieren laten zich verleiden door voedsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet ik dan het voer weghalen ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
euhm. . wil geen tips geven om het beest uit te hongeren maar voer hem matig met gewoon voer. . .en lok hem met een kanariesnack. . vers fruit ofzo(of iets dergelijks) in ieder geval iets dat een kanarie erg lekker vind en exclusief is. en wellicht helpt het wel een beetje als je hem iets minder eten geeft dan normaal (niet uithongeren) maar meer trek laten krijgen dan normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt speciaal snoepvoer voor kanaries.
eikrachtvoer heet dat
zijn ze verzot op, en het is nog gezond ook.
dat geef je naast het gewone voer iedere dag een theelepeltje
dat kan je wellicht ook gebruiken om hem tammer te maken
had je niet beter een parkietje kunnen nemen?

een kanarie is heel leuk, ziet er mooi uit, kan goed zingen, maar trucjes is zeg maar niet zijn ding.

een parkietje kwettert lekker tegen je, vliegt je tegemoet, en die kan je van alles leren,
onze parkiet kon zelfs kaartspelletjes, vooral 31en was ie goed in, hij had duidelijk voorkeur voor de plaatjes ipv de cijfers.
ook het mengen van vla en hagelslag vond ie schitterend. mijn moeder iets minder

Toegevoegd na 3 minuten:
bovenste plaatje kanarie
onderste parkiet

mijn parkiet kon ook koprollen, maar dat deed ie nou nooit als mijn vriendinnetjes kwamen kijken...

kijk ook eens bij deze vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/trucjes-parkietje-allemaal-leren.82310