Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Lotte is een kruising tussen een Border Collie en een Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is het een Australian Shephard, familie van de Border Collie.

Als je dit graag wilt weten omdat je zo'n hond zelf wilt bezitten, zou ik eerst eens goed informeren hoeveel werk er nodig is om zo'n hond het leven te geven, dat nodig is om hem tevreden te stellen.

Vergis je niet, Borders en Shephards zijn werkhonden, die je niet zoet houdt met een wandeling, zelfs niet met een wandeling van drie uur. Ze moeten hun hersens laten kraken om gelukkig te zijn. Nadeel vind ik, maar daar mag je anders over denken, dat ze de hele dag alert zijn en alles in de gaten houden. Het zijn kudde-hoeders, dus letten ze de hele dag op alles. Is er geen kudde, dan gaan ze kinderen hoeden.

Ik vind het fantastische honden bij een baas, die weet waar hij aan begint en die erg veel sportieve tijd in zijn hond wil steken.
(Lees meer...)
Ivana
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding