Hoe kan ik mijn hamsterverblijf inrichten, kan dat met aquariumsteentjes en mos en planten?

hallo,
ik heb een paar vraagjes voor mijn hamsterverblijf?
kunnen kleine aquarium steentjes in het hamsterverblijf (bijvoorbeeld om paadjes te maken)
kun je normaal mos gebruiken van de bloemist(hier zitten wel kleine beestjes in maar is het te gebruiken voor in het hamsterhok)
hoe zet je planten in het hamsterverblijf (ik heb planten gekocht die geschikt zijn voor hamsters, maar hoe zet ik ze nou in het verblijf?
ik hoop op een snel antwoord.

2 jaar geleden
1.6K
TurfGraver
2 jaar geleden
Hier info
https://www.hamsterscaping.nl/
tinus1969
2 jaar geleden
Ik zou geen steentjes en mos gebruiken. Hamsters willen zaagsel.

Antwoorden (1)

Bij het inrichten van een hamsterhuis zijn er een paar belangrijke dingen die je in gedachten moet houden. Eerst en vooral zal je hamster veel ruimte nodig hebben om te rennen en te spelen, dus zorg ervoor dat hun huisje groot genoeg is zodat ze zich er comfortabel in kunnen bewegen. Ze zullen ook ergens moeten kunnen schuilen en slapen, dus voorzie hun huisje van een paar kleine schuilplaatsen of tunnels. En tenslotte hebben ze iets nodig om op te knagen - zorg voor voldoende kauwspeelgoed en dingen als houten blokken of takken waar ze aan kunnen knabbelen. Met deze basisprincipes in gedachten kun je het huis van je hamster gaan inrichten zoals je zelf wilt! Zorg er alleen voor dat je niets gebruikt dat schadelijk of giftig voor ze kan zijn.