Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hoog kan een kat springen (op een stenen schuurtje)?

Op internet kan ik hier geen exact antwoord op vinden. In mijn tuin staat een stenen schuur van 2,59 meter hoog. Zijn er katten die daarop kunnen springen?

2 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens deze bron kunnen katten rond 2,4 meter hoog springen in een sprong. En daar zit waarschijnlijk het probleem, een hoop katten zullen dus niet de 2,59 halen, maar als er een object naast staat of er een hek naar het schuurtje loopt dan kan een kat die de hoogte niet in een keer haalt, wellicht toch via die route weer halen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 07 maart 2022 17:10: bron
2 jaar geleden
Er zullen zeker katten zijn die deze hoogte kunnen halen. Het hangt af van het ras, de leeftijd, het gewicht, de conditie van de kat enz. Het is een flinke hoogte, maar dat zal zeker niet voor alle katten onhaalbaar zijn.
(Lees meer...)
Rieneke1
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
Je beantwoord de vraag niet. "De vraag is: Hoe hoog kan een kat springen (op een stenen schuurtje)?" Daar hoort een antwoord bij in meters.
Rieneke1
2 jaar geleden
@LeonardN, deze vraag is, zoals ik al aangaf, niet exact te beantwoorden, want te algemeen gesteld. Is van veel factoren afhankelijk. De subvraag is of er katten zijn die op het schuurtje kunnen springen, en mijn antwoord daarop is: ja .

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding