Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet je thuiswerken met een blaffende hond?

Ik heb gesolliciteerd bij een callcenter van een verzekeraar en die verwacht dat er thuis gewerkt wordt in een stille omgeving. Het is hier stil totdat mijn vader even weg gaat voor een uur of 2 ivm afspraken 2x per week. Dan begint hond alles bij elkaar te janken in de bench (kun je niet zonder toezicht alleen laten). Om dat te voorkomen ga ik nu beneden zitten maar dat kan als ik straks thuis werk niet meer want ik heb geen laptop om even mee naar beneden te nemen. En vanaf de kamer waar ik werk hoor je natuurlijk het geblaf en gepiep. Hond meenemen naar mijn werkkamer kan helaas ook niet want hij vind kabels geweldig om op te kauwen en trekken. Ik zit nu met een dilemma: het op voorhand vertellen aan werkgever of niks zeggen en wachten tot er klachten komen? Ik moet wel op gezette tijden werken als ik word aangenomen. We hebben al van alles geprobeerd om het blaffen en piepen te stoppen maar niks werkt.

2 jaar geleden
1.6K
jc54
2 jaar geleden
Hond blaft en piept als hij/zij alleen is. Al eens geprobeerd met een muziekje op de achtergrond, zodat de hond een beetje leven/aanwezigheid ervaart?
LeonardN
2 jaar geleden
Een laptop kost maar een paar honderd euro, dat moet ivm mogelijk verliezen baan toch wel te regelen zijn?!
Vraag bij familie/vrienden rond. Soms hebben mensen er een liggen waar ze niks/weinig mee doen.
Amadea
2 jaar geleden
Als de hond in de bench op jouw kamer zit kan die toch niet bij de kabels komen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Laptop kopen als je wordt aangenomen zodat je beneden kunt zitten.
Op voorhand vertellen = niet aangenomen worden.
Klachten = ontslag.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
"Hoe moet je thuiswerken met een blaffende hond?"

Door de hond goed op te voeden. Door er vanuit te gaan dat alles al geprobeerd is, leg je jezelf een beperking op, want blijkbaar is nog niet alles geprobeerd. Anders zou hij dat gedrag niet vertonen.

Daarbij het feit dat de hond het normaal vind om op kabels te kauwen en een eigenaar die dat accepteert, geeft ook al aan dat het dier niet is opgevoed.

Ja de eigenaar accepteert het want in plaats van het af te leren word de hond in een kooi gestopt.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding