Mijn kater is door mn detentie 3 jr geleden op straat beland? Ben nu weer vrij ; wel/niet ophalen?

Heb hem gisteren gezien en reageerde op zn naam, nog gevoerd en geaaid en zelfs op kunnen tillen maar kreeg m niet de auto in waarna hij op afstand bleef miauwen. Hij woont dus al 3 jr omg station en is daar elke nacht te vinden! Is niet vermagerd maar beetje te dik en heeft zelfs nog hetzelfde halsbandje om als toen. Voel me mega schuldig en weet niet wat voor de kat het beste is.... daar laten rondzwerven in zn vertrouwde omgeving of hem vangen en meenemen naar mn nw woning in andere woonplaats??

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Deze vraag is niet zo 1 2 3 te beantwoorden.
Allereerst is het goed na te gaan of deze kater daadwerkelijk een zwerver is, of dat er inmiddels iemand voor hem zorgt. Bel eens naar het asiel en de dierenambu of ze info over het dier hebben, en plaats je vraag op facebook in de gevonden/ vermiste dierengroep en op Je bent een (naam woonplaats) als...
Mocht het dier een nieuw baasje hebben, dan ben je na 3 jaar al je rechten verloren.

Komt daar niets uit, dan dringen zich weer andere vragen op. Ben je ervan overtuigd dat je het dier nu een stabiel thuis kan bieden? Wees eerlijk naar jezelf en de kat.
Verder zal het hoogstwaarschijnlijk een buitenkat blijven: Is de omgeving van je huis redelijk veilig voor een kat, qua verkeer?
Mocht je besluiten dat je toch geen veilig thuis kan bieden aan deze kater, benader dan iig instanties waar hij terecht zou kunnen. Vaak krijgen zwervers met wat mazzel wel wat te eten hier en daar, maar zodra ze medische zorg nodig hebben geeft men niet thuis, als het al opgemerkt wordt.
Hopelijk kan we wat met dit antwoord, veel succes en ik hoop dat de kat hoe dan ook een beter leven gaat krijgen, mocht hij idd een zwerver zijn.
Toevoeging: mocht je hem toch mee willen nemen, zorg dan voor een transportbox. Los in de auto is niet veilig, en het laatste wat je wil is dat hij voor z'n nieuwe huis ontsnapt.
Toegevoegd op 09 december 2021 15:50: tekst
Rieneke1