Kat heeft draad gegeten wat nu?

Ik ging gisteren met mijn kat spelen met een speeltje met draadjes eraan. Als ze het speeltje vangt gaat ze er flink aan bijten. Gisteren begon ze opeens te kauwen en ik zag dat paar draadjes los zaten, dus ik denk dat ze een draad heeft doorgeslikt. Maar ik weet niet of ik de dierenarts moet Bellen of gewoon moet afwachten totdat we iets uitkomt. Het draadje is of een dikke of een dun draadje, want er zaten verschillende aan het speeltje. Maar omdat ze erop kauwde denk ik dat het het dikke draadje was. Ik wil eigenlijk liever niet naar de dierenarts vanwege de kosten, maar als het nodig is dan ga ik natuurlijk. Maar wat moet ik doen? Zal ik afwachten tot ze iets uitpoept? Ik denk ook dat haar buikje een beetje hard is, maar ik weet niet echt hoe het normaal voelt.
Er*
Haar buik is best wel hard

2 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Heeft ze er veel last van ? Als ze er veel last van heeft zou ik een afspraak maken bij de dierenarts. Maar als ze er geen of weinig last van heeft, is het niet nodig.
2 jaar geleden
Zz
2 jaar geleden
Ik zie geen verandering, maar wat ik wel heb gemerkt is dat ze nog niet heeft gepoept
Houd je katje met argusogen in de gaten, want een (iets langere) draad kan dodelijk zijn.
Gedraagt je kat zich normaal, eet ze goed, ontlast ze zich goed? Zodra je kat zich anders gedraagt, gaat overgeven, niet wil eten, meteen naar de dierenarts. In zo'n geval niet wachten tot de volgende dag. Hopelijk valt het mee.
Rieneke1
2 jaar geleden
Zz
2 jaar geleden
Het draadje is denk ongeveer zo lang als een hand. En ze gedraagt zich niet anders en ze heeft nog niet gepoept
Rieneke1
2 jaar geleden
Dat is redelijk lang. Hou haar in de gaten. Een kat poept meestal 1x daags.
Zz
2 jaar geleden
Mijn kat heeft nu 1 dag en een half niet gepoept ik denk dat er wel iets is
Rieneke1
2 jaar geleden
@Zz als je kat nog steeds geen ontlasting heeft gehad, maar verder normaal overkomt, zou ik morgenvroeg als eerste de dierenarts even bellen.
Zz
2 jaar geleden
Ik had de dierenarts gebeld en tijdens het bellen ging ze poepen. Ze piepte het best snel uit en haar poep leek normaal. Ik had het verteld aan de dierenarts en ze zei dat ik me dan niet druk hoef te maken over mijn kat. Maar ik weet nogsteeds niet of ik gewoon moet wachten totdat ze het draadje uitpoept
Rieneke1
2 jaar geleden
Goed dat te horen! Ik denk dat je dan nu wel gerust kan zijn.