Wat kan ik er aan doen dat mijn hond steeds een bloedneus heeft?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.2K
ronron1212
2 jaar geleden
Al eens bij de dierenarts geweest.

Antwoorden (2)

Een harde klap op de neus, een ontsteking, een gezwel in de neus of een storing in de bloedstolling kunnen oorzaken zijn van neusbloedingen. Als je hond plotseling een bloedneus heeft hoef je je daar geen zorgen over te maken, maar het kan wel heel vervelend zijn. Zorg er daarom voor dat hond rustig blijft. Je kunt het bloeden proberen te stoppen door iets kouds tegen de neus van je hond aan te houden. Ga niet de neus proberen dicht te houden aangezien een hond altijd via de neus ademhaalt. Mocht de hond vaker een bloedneus hebben of het bloeden stopt niet, ga dan naar de dierenarts.
fremar
2 jaar geleden
Als je hond plotseling eens een bloedneus heeft hoef je je daar geen zorgen over te maken. Je kunt het bloeden proberen te stoppen door iets kouds tegen de neus van je hond aan te houden. Ga niet de neus proberen dicht te houden aangezien een hond altijd via de neus ademhaalt.

Maar mocht de hond vaker een bloedneus hebben of het bloeden stopt niet, ga dan naar de dierenarts!
Er kan dan meer aan de hand zijn, zoals een stollingsstoornis. Dit is een aandoening waarbij het bloed van je hond niet in staat is om goed te stollen, wat een bloedneus veroorzaakt. Of een andere ziekte, zoals kanker in de neusholten.
Andere mogelijke oorzaken kunnen zijn: een wortelontsteking, longbloeding, te hoge bloeddruk of een gesprongen adertje.
SimonV