Onze hond had een teek, moeten wij ons nu zorgen gaan maken?

Wij hebben gisteren een teek bij onze hond weggehaalt, deze kwam er helemaal compleet uit en leefde zelfs nog, maar hij zat er waarschijnlijk al wel een paar dagen aangezien mijn moeder ongeveer 3 dagen geleden dacht dat het een wrat was. Nou zeggen mijn ouders dat er niks is en dat we haar ook niet in de gaten hoeven te houden maar ik maak me toch een beetje zorgen. Is er iets wat ik nu beter wel kan doen, zoals de dierenarts bellen, of is dat echt nog niet nodig op dit moment. Ze lijkt namelijk nog niet echt ergens last van te hebben.

2 jaar geleden
1.3K
jodyenboyke
2 jaar geleden
Over het algemeen genomen gebeurd er net als bij mensen niet zoveel. Wondje zal snel dichtgaan. Wel in de gaten houden als hond, ziekjes wordt. Sommige honden hebben echt dagelijks wel een teek. Straathonden wel honderden....
Z512099
2 jaar geleden
Aangezien de teek met kop en al verwijderd is zal er verder geen probleem zijn, er bestaan veilige middelen (Frontline) om je hond te vrijwaren van teken en vlooien.

Antwoorden (1)

toch in de gaten te houden(weinig kans ,maar je weet nooit):
Er zijn verschillende symptomen waaraan u kunt zien dat uw hond een tekenbeet heeft gehad. In deze gevallen is het verstandig om de dierenarts te bellen.

uw hond is lui en traag;
uw hond heeft weinig eetlust;
uw hond heeft koorts;
uw hond heeft pijn;
uw hond heeft last van stijfheid of is zelfs kreupel.
fremar