Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze poes heeft boomhars aan haar staart, hoe kan ik deze substantie verwijderen uit haar staart?

Onze poes kwam binnen met allemaal takjes en blaadjes, stevig vastgekleefd aan haar staart. Ik heb dit eraf gehaald, maar er blijft nu een hard, ietwat kleverig goedje achter op haar staart. Ze schijnt er geen pijn van te hebben, maar likt er wel vaak aan. De haartjes zitten vast geplakt aan de huid van haar staart en kan ik onmogelijk losknippen. Het gaat om zo'n 3 cm staart in de lengte en zit maar aan 1 kant van haar staart. Hoe kan ik dit spul, zonder al te veel ongemak voor de poes uit haar staart verwijderen? Alvast bedankt!

Picture for question
2 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Insmeren met pindakaas, boter of olie en dat een poosje laten intrekken. Daarna moet het er eenvoudig afgespoeld kunnen worden. Eventuele restjes slijten er verder vanzelf vanaf.
(Lees meer...)
Amadea
2 jaar geleden
TineB
2 jaar geleden
Dat lijkt me op zich een goede tip en ik ga het zeker proberen, alleen vrees ik dat ze dit eraf gaat likken ( ze likt nu namelijk ook al veel aan haar staart)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding