Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn kattin verfrissen bij warm weer?

Ze geeft duidelijk aan dat ze last heeft van de warmte. Ik heb haar al zo'n verfrissend matje (eigenlijk voor honden) gekocht, maar daarvan wil ze niet weten. Normaal gezien komt ze bedelen om uitvoerig gestreeld te worden, maar nu blaast ze vaak als ik nog maar in haar buurt kom.

2 jaar geleden
1.7K
ronron1212
2 jaar geleden
https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/zo-houd-je-je-kat-koel/
Rieneke1
2 jaar geleden
Dat is een dusdanig extreme reactie dat ik het niet aan het warme weer zou wijten, maar even langs de dierenarts zou gaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij extreme warmte kunt u een zonnesteek bij uw kat voorkomen door haar binnen te houden in een koele kamer. U kunt haar vacht ook nat maken met behulp van een vochtige doek; daarnaast kunt u haar met haar voeten in een bak met koel water zetten of en koude kompres onder haar nek binden.
Vul bijvoorbeeld een ijsvormpje met brokjes en natvoer en vries deze in. Plaats vervolgens de ijsblokjes in een drinkbakje zodat het water lekker fris wordt en een heerlijk smaakje heeft! Geef een kattenijsje niet direct aan je kat. Je kat kan met zijn tong vast te komen zitten aan het ijsje.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 03 juni 2021 14:27: bron, tekst
fremar
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding