Kan een geholpen kater overweg met een ongeholpen kater en een ongeholpen poes?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.2K
ronron1212
2 jaar geleden
Ja natuurlijk kan hij dat.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Zullen er geen problemen ontstaan ivm de ongecastreerde kat naar de andere kater toe omdat er een vrouwtje in het spel zit ?
ronron1212
2 jaar geleden
Nee dat hoeft niet.

Antwoorden (1)

Of katten met elkaar overweg kunnen hangt van heel veel factoren af. Zijn de dieren in hun jeugd gesocialiseerd op andere katten? Verkeren ze in dezelfde levensfase? Komen de karakters overeen? Krijgen ze de tijd om rustig aan elkaar te wennen?
Daarnaast zijn dieren die niet gecastreerd zijn vaak wat feller. Los daarvan is het sowieso niet zo verstandig je katten niet te laten castreren, en niet alleen om het kattenoverschot en het leed wat daarmee gepaard gaat. Ongecastreerde katers lopen risico te gaan dwalen en vinden veel gevaren op hun weg. Ook is er het risico van FIV, kattenaids. Een ongecastreerde poes staat door de hormoonwisselingen bloot aan het risico op suikerziekte, baarmoederontsteking en mammatumoren op latere leeftijd.
Rieneke1