Kan een Spaanse Galgo adopteren problemen geven?

Psychische of gezondheids problemen? Bijten en agressief gedrag?
Of is het beter om er 2 samen te houden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
Antoni
3 jaar geleden
Wat bedoel je met 'adopteren'?
nounka
3 jaar geleden
Ik ken een gezin dat zo een aantal honden adopteerde ( 3 ) Twee ervan zijn schatjes ( toe ik ze het laatst zag en dat is jaren geleden want we groeiden uit elkaar ) maar eentje had vrijwel een doodsangst voor mannen. Veel geduld was wel nodig.

Antwoorden (1)

Van Spaanse honden weet je bijna nooit de herkomst en achtergrond. Ze kunnen bijvoorbeeld nog nooit aan de lijn gelopen hebben , maar van de straat zijn opgevangen. Het zijn schuwe, maar geen bijt-honden. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze uit angst niet zouden kunnen bijten.
Het zijn van aard heel lieve, makkelijke honden, maar de voorgeschiedenis is in deze bepalend.
Je zult veel geduld moeten hebben en het dier de kans moeten geven langzaam te wennen.
Nee, geen twee tegelijk nemen, dat is te veel van het goede. Misschien later als de eerste helemaal gewend is, maar niet omdat twee tegelijk beter zou zijn voor de honden.
Als je nog nooit honden hebt gehad, lijkt het me echt geen goed plan.
Ivana
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de duidelijke reactie, Ivana. Ik heb wel al 20 jaar ervaring met Ierse Wolfshonden, maar dat is uiteraard niet te vergelijken met een meestal verwaarloosde of mishandelde Galgo. De raad om met ééntje te beginnen zal ik zeker opvolgen.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Super antwoord Ivana, helaas nog geen duimpjes! Belangrijk om te vermelden, dat Galgo's echte jachthonden zijn en dus nooit los kunnen lopen. Zorg ook dat je bij een goede stichting terecht komt, die ook nazorg biedt en het allerbelangrijkste is een anti-ontsnappingstuig! Daarnaast uiteraard zorgen dat je naar een goede hondenschool gaat, om een goede band samen op te bouwen.
Antoni
3 jaar geleden
@Ivana, uit je antwoord maak ik op dat je lijkt te denken dat de vraagsteller een hond, een galgo, uit Spanje bedoelt, maar de Spaanse galgo, of galgo español, is de -volledige- naam van het hondenras. Een Spaanse galgo kan dus ook in Nederland zijn geboren.