Hond plast en poept alleen in de tuin, hoe leer ik dat af?

We hebben sinds twee weken een pup uit Roemenië. Van 5 maanden. Hij doet het best goed, maar poept en plast alleen maar in te de tuin. Vanochtend na het wandelen een uur (!) buiten staan wachten, maar hij heeft het opgehouden tot we weer in de tuin waren. Hoe kan ik dit doorbreken? Of komt het vanzelf?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
6.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Laat hem voorlopig eens niet in de tuin. Waarom een pup uit Roemenië staat zeer slecht bekend honden handel.
Utrecht
3 jaar geleden
Fijn toch dat hij in je eigen tuin poept en niet bij een ander voor de deur.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Het antwoord van Ivana is prima, kan helaas geen duimpje geven! De hond gaat alleen zijn behoefte doen, als ie zich veilig voelt! Blijf op één plek staan en wacht gewoon. Er is sinds kort een facebookgroep (en wellicht ook website) over de buitenlandse hond. Daar zit heel veel expertise en tips. Met rust en het bieden van veiligheid komt het vanzelf goed, wees blij dat ie het niet in huis doet....doe alles in mini-stapjes!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zo, toch wel de behoefte om te reageren. Een pup van een betrouwbare stichting uit Roemenië, omdat ik het vertik een doorgefikt rashondje voor 2000 te kopen.. In Nederland zijn, blijkt na zes maanden zoeken, geen bastaardjes te koop. Ook niet in de asiels, tenminste, na een half jaar hebben wij nog geen geschikte hond kunnen vinden. Daarnaast poepen onze honden niet bij een ander voor de deur, want a:ik ruim het altijd op en b: ik loop binnen 10 minuten in een losloopgebied. U mag precies zo zuur zijn als u wilt, maar het zou u sieren als u minder bevooroordeeld zou zijn.

Antwoorden (1)

Kalm blijven. Geef hem de kans zich op zijn gemak te voelen. Begin de ochtend vroeg en ga direct naar buiten, maar wel op een plaats waar hij zich veilig voelt. Dus niet in de straat met langsrazend verkeer. Kan zijn dat hij alles ophoudt in onveilige omgeving. Stel hem gerust, neem de tijd.
Mocht het na een half uur niet gelukt zijn, ga dan naar de tuin, maar prijs hem niet te veel op die plaats. Mocht hij buiten wel plassen, maar nog niet poepen, prijs hem dan uitbundig en geef hem een aaitje of een brokje..
Deze training is natuurlijk anders dan bij een gewone pup, je weet immers niet wat voor slechte ervaringen er achter de weigering zit om zich buiten te ontlasten. Heb geduld, maar probeer met kleine wandelingen vertrouwen te scheppen in "de wijde wereld'. Dan zal je langzamerhand succes oogsten. Maar blijf vriendelijk en wordt vooral niet boos of ongeduldig.
Ivana
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank voor je antwoord. We zijn al blij dat hij zich binnen goed en relaxt gedraagt, hij is echt al wel aan ons gewend. We wonen heel rustig, maar zodra hij buiten is, is alles spannend en moet beluisterd, besnuffeld en bekeken worden. We zullen hem nog wat tijd en ruimte geven.